Αναζήτηση
Πώς μπορώ να αντιμετωπίσω το άγχος;

Οι περισσότεροι άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με το άγχος σε κάποια περίοδο της ζωής τους. Αυτό συνήθως εκδηλώνεται με τη μορφή διαρκούς ανησυχίας, φόβου για το μέλλον και γενικότερα μίας ψυχοσυναισθηματικής κατάστασης που δεν επιτρέπει στο άτομο να ελέγξει τις σκέψεις του και να παραμείνει ήρεμο.

Πώς όμως είναι δυνατό να επιτευχθεί η επιτυχής αντιμετώπιση του άγχους; Πώς μπορείτε να απαλλαγείτε από το αίσθημα παλμών, την εφίδρωση, τον βομβαρδισμό ανεπιθύμητων σκέψεων που στις περισσότερες περιπτώσεις βιώνετε παράλληλα;

Αρχικά, είναι σημαντικό να αναφερθεί πως για τη θεραπεία του άγχους πρέπει να συνυπολογιστούν πολλοί παράγοντες που είναι μοναδικοί για κάθε άτομο και επηρεάζουν τον τρόπο εκδήλωσης, τα συμπτώματα και τις πραγματικές επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή. Έτσι, ενδέχεται ένα άτομο να έχει ελαφρύ στρες πριν από σημαντικά γεγονότα της ζωής του, ενώ κάποιο άλλο να πάσχει από μία αγχώδη διαταραχή (χωρίς καν να το γνωρίζει) που να το αποτρέπει από το να επιτελεί τις απαραίτητες για αυτό δραστηριότητες (π.χ. δεν μπορεί να πηγαίνει στον χώρο εργασίας του λόγω κοινωνικής φοβίας).

Σε κάθε περίπτωση, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ενθαρρύνεται το άτομο να επισκέπτεται έναν ειδικό ψυχικής υγείας, συνήθως ψυχολόγο. Ο ψυχολόγος μπορεί να βοηθήσει με πλήθος τρόπων στην αντιμετώπιση του άγχους, αρχικά ως ενεργός ακροατής και στη συνέχεια με κάποια μορφή ψυχοθεραπείας που θα αποφασιστεί από κοινού με τον ασθενή και θα ταιριάζει στις ανάγκες του εξατομικευμένα.

Μία από τις πιο αποτελεσματικές ψυχοθεραπείες για την καταπολέμηση του άγχους είναι η Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT) που στοχεύει στην αλλαγή συνηθειών μέσω λίγων συνεδριών (συγκριτικά με άλλες ψυχοθεραπείες). Εναλλακτικά, ευρέως χρησιμοποιούμενες για αυτό το σκοπό είναι και η Θεραπεία Αποδοχής και Δέσμευσης (ACT ), η Θετική Ψυχολογία, η μουσικοθεραπεία και η θεραπεία μέσω τέχνης.

Τέλος, συμπληρωματικά στα ανωτέρω μπορεί να δράσει και μία φαρμακευτική αγωγή που θα εξατομικευτεί στον κάθε ασθενή, με βάση τις ανάγκες του και άλλες παθήσεις που πιθανώς έχει. Για την αντιμετώπιση του άγχους σε αυτά τα πλαίσια, χορηγούνται συνήθως είτε ηρεμιστικά (βενζοδιαζεπίνες – το γνωστό xanax), είτε αντικαταθλιπτικά (κυρίως επιλεκτικοί αναστολείς επαναπρόσληψης σεροτονίνης – adeprenal).

Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση και επιλογή θεραπείας, θα πρέπει το ίδιο το άτομο να λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις οδηγίες των θεραπευτών του και να επιχειρεί την αλλαγή και άλλων καθημερινών διεργασιών που πιθανώς συνέβαλαν στη δημιουργία του άγχους. Έτσι, είναι σημαντικό να επενδύει σε διαλογισμό και βαθιές εισπνοές όταν παρατηρείται έξαρση του άγχους, αλλά και σε υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών, όπως σωματική άσκηση, υγιεινή διατροφή και εγκαθίδρυση ορίων ( boundaries) στις διαπροσωπικές του σχέσεις.



Αρθρογραφεί η ομάδα του Therapyway